ÄLGjakt

Gick upp kl 5 för att följa med min far och jaga idag! Hur kul som helst :)


i alla fall så när vi kom dit så fick vi gå i skogen (uppför hela vägen) en längre stund bara för att om det var några älgar där så skulle vi skrämma tillbaka dom på våran mark. Det vart svettigt så när vi kom fram till stället vart jag och pappa skulle sitta vart det bara att börja ta av sig lite.

Sen så hörde vi hur det knakade i skogen framför oss sen så går det kanske en halv minut eller något så kollar jag åt sidan. Då får jag se att det står en älg ca 30 meter ifrån mig (och 30 meter är inte så mycket) Så jag börjar säga till pappa samtidigt som jag sitter helt blixt still : skjut då!

Men då visade det sig att det var en älgko och de fick inte skjuta flera sådana. Så det var ju lite tråkigt. Men hon stod och kollade på oss ett bra tag. Sedan började hon gå ner bakom oss och först då fick hon vittring så då for hon iväg. Men det var väldigt coolt och jag kan säga att pulsen gick upp ganska mycket :)

haha annars hörde vi bara massa knak i skogen men såg inget mer djur. Eller ja förutom en död älgkalv som vi hjälpte till att dra upp ur skogen.


Nej nu måste jag fan ta jägarlicens så jag får börja jaga :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0