Dag 1 – Presentera mig själv

Jag är en tjej som heter Lisa Sofia Ohlsson är född 1991 06 10. Jag är 165cm lång eller kort beroende på hur man ser det. Jag har levt ett underbart liv (hittills) med min trygga uppväxt i lilla underbara Mockfjärd. En liten by vart det fanns plats och rum till att utvecklas till något eget. Jag är en väldigt glad, social och utåtriktad tjej. Eller det är i alla fall det jag vill att folk ska tro. Och det är jag, men jag är också precis motsatsen. Jag har varit oerhört blyg och inte haft något självförtroende alls när jag var mindre. Och det är något jag jobbar på varje dag. Jag använder mitt leende och skratt att gömma mig bakom eller ska jag säga hjälpa mig att vara social..?! Både och tror jag.

 

Jag är en tjej som drömmer om att se världen. Hela världen. Att resa och bara leva för nuet. När jag blir stor vill jag jobba som Art director eller bli civilekonom. Två heeelt skilda saker jo jag vet. Min dröm har alltid varit Art Director men nu är det så att skolorna kostar över 100.000 kr och det känner jag inte att jag är villig att betala. För jag är inte tjejen som lägger massa pengar på en dyr utbildning utan jag lägger dom på att resa istället. Hellre rest slut på pengarna, levt livet och ha ett halvbra jobb än att ha pluggat slut på pengarna, inte sett världen och ha ett bra jobb. Fast, jag hoppas såklart på båda. Haha!

 

Har haft världens rödaste hår och det går inte många dagar utan att jag saknar det. Men någon gång måste man växa upp eller i alla fall ändra sig. Så efter två hela år som redhead så blev jag brownie igen. För några månader sedan fick jag för mig att bli korthårig. Eller jag kallar det korthårig men det gör nog inte de flesta. Så nu är jag det också.

 

Just nu är jag besatt av One tree hill. Ser så många avsnitt jag bara kan per dag. Annars jobbar jag mest hela tiden. Har fått jobb i skiduthyrningen på Romme alpin så det är där jag kommer hänga efter jul. Umgås såklart gärna med mina underbara vänner på fritiden, läser en bra bok, ser en bra film eller handlar skor! Ett beroende som är svårt att knäcka men jag jobbar på det eftersom vartenda öre måste sparas till min och Amelias Australien resa.

 

Min familj betyder oerhört mycket för mig och jag skulle aldrig byta ut dem. De är de bästa man kan tänka sig. Utan en sån bra uppväxt och föräldrar som bryr sig skulle jag inte sitta här som den människa jag är. Min syster och jag har alltid bråkat och varit bästisar om vartannat. Och både hon och jag vet exakt vilka ”knappar” att trycka på för att göra den andra galen. Och ja vi använder dessa knappar alldeles för mycket. Men det är det man har en syster till.

Och så här ser jag då ut. haha! Gärna med två öl i handen på en fin strand
med en snygg australienare i en hängmatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0