peace and love- jag längtar och hatar religion.

Sitter och poppar peace and Love musik fast jag egentligen borde göra religionsläxan.. Jag som hatar allt som har med religion att göra. Njaa men nästan så. Jag tycker att religionen förstör så mycket i världen och att man inte borde vara tvungen till att veta saker om det.

Alltså egentligen, hur kan man undervisa i något som inte ens kan bevisas? För man kan inte bevisa att tex Jesus har funnits! Hur kan man inte vara säker på att någon som vi skulle kalla idag "galenpanna" har hittat på allt? För alla som kallar sig Gud eller Jesus idag blir inlåsta på psyket. Jaha? hur kommer det sig? TÄNK så är de en till Jesus då? Och varför skulle inte denna såkallade Jesus inte vara psykiskt sjuk han med? gaaaaaaaaaaaaaah.. Det är ju som att undervisa om utomjordingar. Inget man kan bevisa... (inte än ialla fall)

Kommentarer
Postat av: malin

den dagen utomjordsundervisning blir obligatorisk ska jag börja om skolan!

2010-05-04 @ 19:43:56
URL: http://malich.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror mer på utomjordlingar än jesus och hela den fadderullan

2010-05-04 @ 23:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0