Dag 7 – Min bästa vän.

Min bästa vän heter Amelia Rothman. Vi träffades på ett läger 2005 och sedan dess har vi varit bästa vänner. Jag kommer så väl ihåg fösta gången jag såg denna henne. Jag hade efter lång tid bestämt mig för att gå på lägret fast jag inte kände en enda person där. Jag vecklade ut min madrass och följde med pappa för att säga hejdå. När jag kommer tillbaka ligger det en madrass bredvid min. In kommer sedan en smal söt liten tjej med de finaste yrvädret till lockigt hår. Hennes mamma börjar prata med mig. De går iväg för att hennes mamma ska åka.

 

När jag ser denna tjej nästa gång sitter hon med telefonen i handen vid ett bort. Jag tänkte bara ”okej Lisa. Nu har du din chans att få en kompis på lägret. Det är nu eller aldrig” Jag stegar fram till bordet och frågar vad hon gör. Hon svarar att hon funderar på att ringa Kevin som hon gillar. Från den meningen blev vi bästa vänner. Det förvånar mig faktiskt inte alls att det första vi pratade om var killar!

 

Det spelar ingen roll även fast jag bor i Mockfjärd och Amelia i Västerås. Även om vi inte ses på flera månader så är det som om vi träffades igår så fort vi träffas. Vi har aldrig varit osams, fast både hon och jag är såna människor som måste ha egen tid. När jag planerar för framtiden så planerar jag den med henne. Hon är min själsfrände på ett icke sexuellt vis. Om jag är en pusselbit så är hon den andra. Vi förstår varandra som ingen annnan gör.

 

Såhär skrev amelia om mig: ”min bästa vän heter Lisa och är den bästa och underbaraste vännen i hela världen. Vi är precis likadana men ändå väldigt olika. Vi kompletterar varandra helt sjukt bra, och vet alltid vad den andra personen känner bara genom en blick. Vi vill samma saker och ingen förstår oss lika bra som vi förstår varandra. Det är helt enkelt vi mot världen”


jag kan inte annat än hålla med till hundra procent

 

här kommer en hel drös med kort på oss

 

 


Kommentarer
Postat av: amelia

haha ååh<3 jag skrattade när jag såg meningen "hon är min själsfrände på ett icke sexuellt vis", haha!



DU ÄR BÄST

2011-01-05 @ 18:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0