Livet är för kort för att bara planera och inte göra.. LEV I NUET.

Jag mår riktigt dåligt efter den här flygolyckan. Inte bara pga av alla fantastiska hockeyspelare som dog utan också för alla familjer som nu står utan söner, pappor, makar och bröder. Jag känner med dom. Och det får mig att gråta. Kan inte läsa ett ord eller se en bild på Stefan Liv utan att storböla. Och det känns så töntigt när jag inte ens känner hälften av den sorg hans familj och vänner gör. Men när en känd människa dör så känns det ändå som man känner den på något vis. Jag har sett alla OS, VM och andra matcher han har spelat med sverige. Killen med det fina leendet, de fokuserade ögonen och de snygga hjälmarna.
En annan sak med den här olyckan är att jag helt plötsligt förstår att på en sekund kan ditt liv förstöras. Du eller någon annan kan dö. På en sekund. Inget är förevigt och man måste leva för stunden. Jag kan vara död imorgon vad vet jag? Och det här skrämmer mig. Inget skrämmer mig så mycket som döden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0