Dag 3 – Mina föräldrar

Ja vad ska man säga? Förutom att de är de bästa föräldrarna i hela världen.

Min mamma heter Kerstin och min pappa Bengt. De är 48 respektive 53 år gamla. Min mamma kommer från Dala-Floda och min pappa är från Sandviken. De träffades i Stockholm genom gemensamma vänner vart de bodde i 13 år. De flyttade till Mockfjärd precis innan de fick mig. Så det är jätte roligt när mamma pratar med någon från Stockholm, då börjar hon prata stockholmska direkt. Och inte lite heller. Det kan ha varit en stor faktor varför jag pratade stockholmska när jag var liten.

Min pappa är grym på att laga till fisk, snickra, köra bil och åka skidor. Han tävlade i puckelpist när han var yngre.

Min mamma är grym på att pyssla av alla dess slag, laga wok, läsa böcker och sova på tre sekunder. Hennes födelsedags/julkort är grymma!

 

Jag ser upp till mina föräldrarna väldigt mycket och ja jag sa att dom var bäst va?



kolla inte på min underbart fina min är ni snälla... haha.

Detta är då ialla fall min familia<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0