.....

Igår höll jag på att köra på en människa. EN MÄNNISKA. jag mår illa bara jag tänker på det.

Jag och Elina skulle åka till Björbo för att hämta Stina. När vi kommer på en 90väg (det är natt och mörkt) möter jag en bil och får lov att slå av hellyset. Och helt plötsligt så ser jag bara en helt svartklädd människa ca 30 meter framför mig. Och när man kör 90 så har man inte många sekunder att få bilen att flytta sig. Och dessutom när det kommer en mötande bil. Jag hann precis veja för honom. det var inte bara det att han var helt svartklädd utan reflex utan han vinglade jätte långt ut i vägen precis när jag kom. (han var skitfull antagligen) det var nog bara 10 cm från att köra på honom. Och han gick liksom efter riksvägen, I skogen och det finns ingen trottoar (han gick liksom rätt långt in på vägen också eller vad man ska säga) Inget ställe man tror man ska möta en människa. Elina hann inte ens reagera på att det var en människa förens jag redan hade panik vejat och åkt några meter. Att en vuxen männiksa inte ens kan köpa sig ett reflex. Tänk, på bara några sekunder så kunde han vara död och mitt liv vara förstört. Jag menar, jag mår ju skitdåligt nu fast jag inte ens körde på honom utan "bara" för att det var nära. ussch. Kommer nog ta ett tag tills jag vill köra i mörker igen.


Måste komma ihåg att köpa nya reflex!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0